Innovatie. Iets waar we bij TrailBlazers dagelijks mee bezig zijn. Door middel van innovatieprojecten proberen we meer ervaring op te doen op terreinen waar we nog niet bekend zijn. Hierbij is het voor ons een belangrijke drijfweer om de wereld een stukje mooier te kunnen maken met nieuwe ideeën. Virtual Reality is de wereld die we nu aan het ontdekken zijn.
Maar met welke engine ga je aan de slag? Na wat wikken en wegen, kozen wij voor Unity3D. Het is een relatief toegankelijk platform is en de community is actief. Daarnaast hebben we behoorlijk wat Unity ervaring in huis over, dus dat geeft een flinke voorsprong.
Met Unity is het relatief gemakkelijk om de VR aan de praat te krijgen. De vele plugins en de actieve community helpen hierbij. Wij hebben bijvoorbeeld gekozen voor SteamVR. Gecombineerd met RiftCat geeft dit mogelijkheden om verschillende VR-brillen en telefoons te gebruiken als hardware om te testen en voor een uiteindelijke productie.
Wat is het doel? Meer overzicht geven in DevOps. Dit willen we doen door DevOps naar een VR-omgeving om te zetten. Geeft dit meer overzicht? Dat is voor ons ook de vraag. Dit experiment moet dat uit gaan wijzen. Deze technologie opent in ieder geval meer deuren zoals VR-videoconferenties.
Met ons in gesprek over Virtual Reality? Leuk, neem gerust contact op!